Kompetencje Zarządu Powiatu Górowskiego
Kompetencje Zarządu Powiatu Górowskiego określa ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2018 r. poz. 995 z późn. zm.):
Zarząd powiatu jest organem wykonawczym powiatu.
Zarząd powiatu wykonuje uchwały rady powiatu i zadania powiatu określone przepisami prawa.
Do zadań zarządu powiatu należy w szczególności:
- Przygotowywanie projektów uchwał rady,
- Wykonywanie uchwał rady,
- Opracowywanie programów rozwoju w trybie określonym w przepisach o zasadach prowadzenia polityki rozwoju,
- Gospodarowanie mieniem powiatu,
- Wykonywanie budżetu powiatu,
- Zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych powiatu,
- Uchwalanie regulaminu organizacyjnego starostwa powiatowego.
Zarząd powiatu wykonuje zadania powiatu przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy.
Zarząd powiatu odpowiada za prawidłowe wykonanie budżetu powiatu.
Zarządowi powiatu przysługuje wyłączne prawo:
1) zaciągania zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków, w ramach upoważnień udzielonych przez radę powiatu;
2) emitowania papierów wartościowych, w ramach upoważnień udzielonych przez radę powiatu;
3) dokonywania wydatków budżetowych;
4) zgłaszania propozycji zmian w budżecie powiatu;
5) dysponowania rezerwą budżetu powiatu;
6) blokowania środków budżetowych, w przypadkach określonych ustawą.